Luk dette vindue
Find relevante svar hurtigt i søgninger.

Google introducerer en ny måde at give dig relevant information på ved søgninger. Nemlig ved at vise dig flere underemner af det efterspurgte - på bare en enkelt søgning.

Hvordan Google hjælper dig med at finde relevant information på en hurtig søgning

,

Nyeste påfund fra Google er at levere svaret på din søgning i rich snippet format – nu med en række relevante underemner du kan udforske. Og dette altsammen for at levere det mest relevante svar til dig.

Med alle Googles opdateringer er formålet at gøre brugeroplevelsen bedre, når der foretages en søgning på Google – samt at levere resultater direkte i søgeresultatet, så du kan få et hurtigt svar. Vi har allerede introduceret dig for, hvordan Google fremover vil levere resultater såsom FAQ, Q&A og ‘hvordan gør man’ direkte i søgeresultaterne, og denne opdatering har nogenlunde samme karakter. Den kommer derfor som et led i en række forbedringer, som Google har lavet for at hjælpe dig med at få svar på din søgning så hurtigt som muligt.

Denne gang handler det om, at levere flere aspekter af et emne i samme søgning, således du har flere underemner af søgningen du kan udforske.

Forestil dig, at du er ved at lave nyt badeværelse, og du skal beslutte om du skal have vinylgulv eller flisegulv. Du laver derfor en hurtig søgning på “vinyl vs. fliser”. Første resultat er måske en beskrivelse af hvad vinyl og fliser er, men du håbede egentlig også på en beskrivelse af, hvad forskellen er mellem de to i forhold til pris, fordele, vægt og holdbarhed.

Google introducerer nu et nyt rich snippet format, der både giver dig et svar på, hvad du søgte efter i form af et uddrag, men også med en dertilhørende dropdown menu, der leverer svar på både pris, fordele, vægt og holdbarhed. Dette kan også være andre emner, hvis søgningen er en anden.

Google sørger derfor for, at du allerede i søgeresultatet kan få svar på alle aspekter af det du søgte efter, så du ikke skal bruge tid på at lede efter det – eller præcisere din søgning mere.

Læs også: Google opdaterer søgning efter begivenheder

 

Tlf. +45 42420648
Mail. info@sommersangdigital.dk

Goggle tilføjer nye funktioner
Læs hele artiklen her
Google opdaterer søgning efter begivenheder
Læs hele artiklen her
Google opdaterer deres algoritme
Læs hele artiklen her

Kommer som led i en række andre opdateringer

Denne nye struktur på rich snippets resultaterne vil blive automatisk genereret baseret på Googles forståelse af et emne ud fra indhold fundet på nettet. Derfor vil drop-down menuen også ændre sig alt efter, hvilken søgning du foretager, da det kan være nogle andre ting, som er relevante for andre emner.

Opdateringen kommer som led i en række opdateringer, som Google har lavet med det formål at give dig et hurtigt svar på din efterspørgsel allerede i søgeresultatet. Denne gang handler det om, at give dig svar på både din efterspørgsel, men også svar på en række relaterede emner, så du får så meget information omkring din efterspørgsel som muligt.

 

Formålet er at give mere omfattende svar på dine spørgsmål

Tilbage i februar, så vi allerede en stor ændring i måden Google leverer svar til dig på med det formål at give dig et præcist svar på lige præcis det du søgte efter. Opdateringen gik ud på at give dig svar på dit spørgsmål, også selvom det ikke er helt tydeligt, hvilket svar du leder efter.

Google er nemlig godt klar over, at en søgning sagtens kan have flere svar. De har derfor introduceret “multifaceted featured snippets”, hvor du får leveret to svar direkte i søgemaskinen i stedet for et enkelt. Formålet med de to svar er, at der er større chance for, at du får svar på din forespørgsel, hvis din søgning kan tolkes på flere forskellige måder.

Sommetider kan de specifikke ord vi bruger i en søgning godt være meget brede og de kan typisk også godt fortolkes på flere måder. Ved at introducere “multifaceted featured snippets” anerkender Google, at der sagtens kan være flere fortolkninger på din søgning, men alligevel kan de levere et svar på dit spørgsmål.

Du laver måske en søgning på “tandpine efter en fyldning”. Her kan Google jo ikke vide, om du leder efter er et svar på, hvorfor du har ondt efterfølgende, eller om du leder efter et svar på, hvor lang tid det vil gøre ondt efterfølgende. Derfor leverer Google dig et svar på begge spørgsmål, så du er sikker på, at du får et svar på lige præcis det du har efterspurgt.

Anders er dygtig til at tage os i hånden og ringer bekymret, hvis han føler vi ikke har haft kontakt i lidt tid. Han går rigtig langt for at sørge for, at vi som kunde føler os trygge og tilpasse i det arbejde der udføres. På trods af en kontant besparelse ift. de mere etablerede bureauer, er servicen stadig rigtig god.

Steffen, partner, Landinspektørfirmaet Land&Skel

Fantastiske resultater efter kort tid. Vi har fået flere kunder i “butikken” og salget til private er steget med ca. 25%.

Jens Melgaard, ejer, Autoriseret elektriker Jens Melgaard

Samarbejdet med Sommersang Digital har været et trygt og kompetent miljø at færdes i. Anders er engageret og troværdig i sin tilgang til vores virksomhed og dennes bedste. Optimering af vores hjemmeside på SEO, hvor etik står i højt ift. online adfærd, har Anders imødekommet til perfektion.

Mark Williams, projektleder , Dansk NLP Institut

Den digitale markedsføring et centralt element i de websites vi udvikler for vores kunder. Ganske enkelt fordi der ikke kommer kunder i butikken af et nyt website alene.

Dan Frederiksen, marketingchef, Novagraf A/S
42 42 06 48 Lyngvej 3, 9000 Aalborginfo@sommersangdigital.dk