Fremover vil Google kunne give dig personlige anbefalinger til begivenheder baseret på dine interesser.
Google arbejder hele tiden på, at kunne give dig det bedste og mest relevante indhold, når du foretager en søgning på søgemaskinen. De bruger derfor fortsat deres tid på, at udvikle deres services, således du finder netop det du leder efter, når du foretager en søgning på Google.
Denne gang introducerer de en ny måde til at søge efter begivenheder i nærheden af dig på – nu med anbefalinger til begivenheder, som er baseret på dine interesser.
Leder du efter en koncert, en forestilling eller anden form for begivenhed i nærheden af dig? Google kan hjælpe. De introducerede sidste år en helt ny måde at lede efter begivenheder på – bare ved en enkelt søgning.
Lav fx en hurtig søgning på “begivenheder i aalborg” på mobilen, og du vil få en liste frem med forskellige begivenheder i Aalborg – direkte i søgemaskinen. Trykker du på de forskellige begivenheder vil du ligeledes få information omkring tid og sted, samt et link til, hvor du kan købe billetter.
Denne form for søgning giver dig et hurtigt overblik over dine muligheder, uden at du overhovedet behøver at gå ind på nogen hjemmeside. Når Google derfor fortæller, at de fremover vil placere mere og mere indhold i selve søgeresultatet, så mener de det altså.
Vi så det også allerede i sidste uge, da Google tilføjede FAQs, Q&As og ‘Hvordan gør man’ tekster som rich snippets direkte i søgeresultaterne.
Nicolai Madsen, SEO Specialist
Det har altid været formålet for Google at kunne levere det mest relevante resultater, når du foretager en søgning. Dette gør de bl.a. ved at parre din søgning med det indhold, som de finder på hjemmesider rundt omkring på nettet og viser dig resultaterne i SERP’erne.
Den nye funktion, som Google nu introducerer til deres måde at vise begivenheder på, har en lidt anden tilgang til at give dig de mest relevante resultater. Nu vil Google nemlig begynde at introducere dig for begivenheder baseret på dine interesser.
Google vil tilføje nye funktioner til søgeresultaterne, der omhandler begivenheder, hvilket kommer til at betyde at resultaterne bliver mere personlige – de er nemlig målrettet dig baseret på dine personlige interesser. Ligeledes vil de levere flere detaljer omkring begivenhederne – direkte i søgeresultaterne.
Når funktionen bliver tilgængelig vil du kunne få anbefalinger til begivenheder ved at trykke på knappen ‘for you’, samt gemme en begivenhed til senere ved at trykke på gem-knappen under hver enkelt begivenhed.
Som næsten alle andre opdateringer, som Google laver, så bliver denne opdatering først og fremmest tilgængelig i USA, og det er endnu uvist, hvornår funktionen ligeledes bliver tilgængelig i Danmark.
Men hvorfor er det også vigtigt for danske marketingmedarbejdere at være opmærksomme på de nye funktioner, selvom de endnu kun er tilgængelige i USA?
Det er vigtigt hele tiden at være opmærksom på de nye funktioner, fordi du faktisk godt kan lave en hel del forberedelser inden funktionen bliver tilgængelig i Danmark. På den måde kan du være sikker på, at dine begivenheder bliver vist for de rette brugere, når opdateringen endelig lander i Danmark.
Hvis ikke du allerede har tilføjet struktureret data til dine begivenheder, så er det med at få gjort det nu, så du kan blive vist i listen over begivenheder sammen med dine konkurrenter. Google har gjort det let for dig at tilføje struktureret data til dine begivenheder, så brugerne både kan få vist store begivenheder, såsom koncerter eller større forestillinger, men også mindre begivenheder i lokalområdet, såsom yoga i det fri, en indvielse af en ny bro eller evt. et lokalt fødevaremarked.
Udvalgte artikler fra vores blog
For mere info kontakt Anders Sommersang.
Tlf. +45 42 42 06 48
Mail. Info@sommersangdigital.dk