Luk dette vindue
Lokal SEO

SEO til mindre og mellemstore virksomheder

Lokal SEO er en fremgangsmåde, der benyttes på hjemmesider, som ønsker synlighed i lokalområder. Ofte forbindes den lokale markedsføring med virksomheder der tilbyder en service eller ydelse. Det kan være virksomheder som håndværkere, frisører, caféer, restauranter, tandlæger, læger og anden form for sundhedspleje.

Lokal SEO – også selvom du ejer en webshop

Der findes dog også masser af virksomheder, som sælger produkter online, der tilmed har en fysisk butik. I de tilfælde kan lokal SEO give mere synlighed offline, såvel som online med SEO til webshops

Det er heller ikke en uvæsentlig faktor, at flere har en tendens til at søge efter butikker i et specifikt område eller by, for at finde et givent produkt. Det kan f.eks. være ‘Nike sko i Aalborg’.

Et andet eksempel på en lokal søgning kan være: ‘Nike butik i Aalborg’. I denne søgning fortæller du Google, at du søger en specifik butik, der sælger Nike sko i et specifikt område. I de seneste par år er der dog kommet flere og flere resultater fra lokalområdet på søgninger, der ikke er efterfulgt af område eller bynavn.

Dette kan lade sig gøre, fordi Google er begyndt at tage højde for din fysiske lokalitet ud fra din ip adresse. Søger du derfor på ‘Nike butik’ uden ‘Aalborg’ kommer der stadig hovedsageligt lokale resultater frem baseret på din lokalitet.

Det samme gør sig gældende for uddannelsessteder, som du kan læse om i vores case om Dansk NLP.

Tlf. +45 42420648
Mail. info@sommersangdigital.dk

Bliv mere synlig lokalt!
SEO

Søgemaskineoptimering eller på engelsk ‘Search Engine Optimization’ (SEO) er en fremgangsmåde indenfor online marketing, der benyttes med henblik på at øge mængden af relevant organisk trafik til din hjemmeside.

Læs mere om seo
SEO Webshops

Webshop SEO henvender sig til virksomheder, som har en webshop, hvor der sælges produkter online. Det kan være virksomheder som kun har en webshop, men også virksomheder som både har en webshop og en fysisk butik eller showroom.

Læs mere om seo webshops
Indhold

Content is King! er et udtryk der ofte bruges blandt marketingmedarbejdere verden over og det er ikke så mærkeligt, når man tænker på, hvor meget indhold egentlig har indflydelse, når det kommer til din synlighed på nettet.

Læs mere om indhold

Lokal SEO giver øget synlighed

Lokal SEO er et rigtig godt værktøj til at generere flere henvendelser til din virksomhed.

Personer, der søger lokalt har ofte brug for dine ydelser eller produkter her og nu. De er som regel købsparate, og vil gerne handle med dig inden for en overskuelig fremtid. Er din lokale virksomhed ikke synlig online, kommer du potentielt til at miste rigtig mange kunder.

Statistikker viser at 97% af alle, der søger efter en lokal ydelse eller en lokal håndværker- eller servicevirksomhed finder oplysningerne på nettet. 95% af alle med en smartphone har søgt efter en lokal ydelse det seneste år, og 77% af smartphone-brugere køber et produkt eller en ydelse samme dag, som de har søgt lokalt.

Derfor er det ekstremt vigtigt at være til stede lokalt, samt at fremvise din virksomhed og de kompetencer I har.

 

 

Tlf. +45 42420648
Mail. info@sommersangdigital.dk

Anders og Sommersang Digital har hjulpet os med opsætning af korrekt produktindeksering og efterfølgende SEO-arbejde.

De leverer nogle særdeles gennemarbejdede søgeordsanalyser, ligesom de løbende sparrer med os ang. udvælgelse af relevante søgetermer ift. vores konkrete situation og marked. Vi er meget tilfredse med samarbejdet omkring SEO. Jeg vil dog også fremhæve, at Anders er en værdifuld ekstern sparringspartner, som aldrig er for nærig til at give et godt råd med på vejen, selvom det ligger ud over det aftalte. Det være sig eks. om hastighedsoptimering, konverteringsoptimering, SoMe, digital annoncering, e-mail marketing, og digital presse/linkbuilding.

Anders og resten af holdet er desuden enormt behagelige at samarbejde med: Gæve nordjyder, der svarer hurtigt og venligt og uden overflødig og irriterende bureau-lingo, men som også skærer igennem og siger nej, hvis vi er på vej ud af en tangent. De bedste anbefalinger herfra.

Morten B. Laursen, kommunikations- og marketingansvarlig, Flexto A/S

I Sommersang Digital har vi fundet den samarbejdspartner som via strategi, rådgivning og eksekvering, både sørger for et tidssvarende teknisk setup og at vi ranker højt på alle de områder vi arbejder indenfor.

Sommersang Digital er hele tiden på forkant med udviklingen og tilbyder os bla. en dashhboard løsning, hvor vi hele tiden kan følge udvikling og trends i content efterspørgsel og derfra udgive content, som specifikt efterspørges lige nu og her.

Med denne rigtige partner for os, har vi øget såvel vores organiske vækst markant, fået en langt bedre konverteringsoptimering og en partner, som har taget sig til at sætte sig ind i vores genre og derfra kunne rådgive os til den mest optimale strategiske indsats.

Peter Sindahl, kommerciel direktør, Migogkbh

Anders er dygtig til at tage os i hånden og ringer bekymret, hvis han føler vi ikke har haft kontakt i lidt tid. Han går rigtig langt for at sørge for, at vi som kunde føler os trygge og tilpasse i det arbejde der udføres. På trods af en kontant besparelse ift. de mere etablerede bureauer, er servicen stadig rigtig god.

Steffen, partner, Landinspektørfirmaet Land&Skel

Fantastiske resultater efter kort tid. Vi har fået flere kunder i “butikken” og salget til private er steget med ca. 25%.

Jens Melgaard, ejer, Autoriseret elektriker Jens Melgaard

Samarbejdet med Sommersang Digital har været et trygt og kompetent miljø at færdes i. Anders er engageret og troværdig i sin tilgang til vores virksomhed og dennes bedste. Optimering af vores hjemmeside på SEO, hvor etik står i højt ift. online adfærd, har Anders imødekommet til perfektion.

Mark Williams, projektleder, Dansk NLP Institut

Lidt godt læsestof fra Sommersang Digital.

  • Sporing Contact Form 7.

    ,

    Spor på Contact form 7 med Google Tag Manager. Udførlig guide, som kan følges uden, at du er udvikler!

    Læs hele artiklen
  • Sådan installerer du Google Tag Manager.

    ,

    Læs hele artiklen
  • Google Tag Manager.

    ,

    Google Analytics kan give dig en masse vigtige insights, men bruger man det alene, vil det dog have nogle begrænsninger. Ved at lægge tags på dit website og bruge Google Tag Manager sammen med Google Analytics, er du i stand til at indsamle meget mere data, end hvad der ellers ville være muligt.

    Læs hele artiklen

Udvalgte artikler fra vores blog
For mere info kontakt Anders Sommersang.
Tlf. +45 42420648
Mail. info@sommersangdigital.dk

Se alle artikler
42 42 06 48 Lyngvej 3, 9000 Aalborginfo@sommersangdigital.dk