Luk dette vindue
Søgemaskineoptimering. Automation. Data

Hos Sommersang Digital får du boostet din online synlighed gennem knowhow, erfaring og hårdt arbejde.

Hvad er SEO?

Søgemaskineoptimering eller på engelsk ‘Search Engine Optimization’ (SEO) er en fremgangsmåde indenfor online marketing, der benyttes med henblik på at øge mængden af relevant organisk trafik til din hjemmeside.

At arbejde med SEO handler i bund og grund om at optimere på de parametre som bliver kigget på, når søgemaskinerne skal rangere din hjemmeside i søgeresultaterne.

Det handler om at gøre din side relevant for de brugere du gerne vil have ind på din side – og gerne mere relevant end dine konkurrenter, så du bliver placeret bedre i søgeresultaterne end dem. Men det handler også om at gøre din side forståelig for søgemaskinerne, så den bliver vist i de rigtige søgeresultater.

Hvordan fungerer SEO?

Når du søger efter noget på en søgemaskine er det søgemaskinens opgave at vise dig relevant indhold – men det er DIN opgave at give søgemaskinen det indhold.

Søgemaskinerne kan ikke vide, hvad din hjemmeside handler om medmindre du fortæller den det, og det kan du gøre gennem indholdet på din side. Det overordnede formål med SEO er nemlig at tiltrække ny trafik til din hjemmeside.

Du ønsker dog kun at tiltrække besøgende som oprigtigt er interesserede i det du kan tilbyde. Det nytter nemlig ikke noget, at du kun tiltrækker besøgende som er interesserede i at tage en uddannelse som coach, hvis du kun tilbyder personlige coachingforløb. Det er ikke relevant trafik til din hjemmeside og vil kun forværre din synlighed i søgeresultaterne. Når først du får tiltrukket de rigtige besøgende – dem der oprigtigt er interesserede i de ydelser du har – så kan du aldrig få for meget trafik fra SERP’erne (Search Engine Result Pages) til din hjemmeside.

Med SEO arbejder du på at skabe mere organisk trafik til din hjemmeside. Det vil sige den trafik fra SERP’erne, som du ikke behøver at betale for.

Tlf. +45 42420648
Mail. info@sommersangdigital.dk

Hør mere om SEO

Anders og Sommersang Digital har hjulpet os med opsætning af korrekt produktindeksering og efterfølgende SEO-arbejde.

De leverer nogle særdeles gennemarbejdede søgeordsanalyser, ligesom de løbende sparrer med os ang. udvælgelse af relevante søgetermer ift. vores konkrete situation og marked. Vi er meget tilfredse med samarbejdet omkring SEO. Jeg vil dog også fremhæve, at Anders er en værdifuld ekstern sparringspartner, som aldrig er for nærig til at give et godt råd med på vejen, selvom det ligger ud over det aftalte. Det være sig eks. om hastighedsoptimering, konverteringsoptimering, SoMe, digital annoncering, e-mail marketing, og digital presse/linkbuilding.

Anders og resten af holdet er desuden enormt behagelige at samarbejde med: Gæve nordjyder, der svarer hurtigt og venligt og uden overflødig og irriterende bureau-lingo, men som også skærer igennem og siger nej, hvis vi er på vej ud af en tangent. De bedste anbefalinger herfra.

Morten B. Laursen, kommunikations- og marketingansvarlig, Flexto A/S

I Sommersang Digital har vi fundet den samarbejdspartner som via strategi, rådgivning og eksekvering, både sørger for et tidssvarende teknisk setup og at vi ranker højt på alle de områder vi arbejder indenfor.

Sommersang Digital er hele tiden på forkant med udviklingen og tilbyder os bla. en dashhboard løsning, hvor vi hele tiden kan følge udvikling og trends i content efterspørgsel og derfra udgive content, som specifikt efterspørges lige nu og her.

Med denne rigtige partner for os, har vi øget såvel vores organiske vækst markant, fået en langt bedre konverteringsoptimering og en partner, som har taget sig til at sætte sig ind i vores genre og derfra kunne rådgive os til den mest optimale strategiske indsats.

Peter Sindahl, kommerciel direktør, Migogkbh

Anders er dygtig til at tage os i hånden og ringer bekymret, hvis han føler vi ikke har haft kontakt i lidt tid. Han går rigtig langt for at sørge for, at vi som kunde føler os trygge og tilpasse i det arbejde der udføres. På trods af en kontant besparelse ift. de mere etablerede bureauer, er servicen stadig rigtig god.

Steffen, partner, Landinspektørfirmaet Land&Skel

Fantastiske resultater efter kort tid. Vi har fået flere kunder i “butikken” og salget til private er steget med ca. 25%.

Jens Melgaard, ejer, Autoriseret elektriker Jens Melgaard

Samarbejdet med Sommersang Digital har været et trygt og kompetent miljø at færdes i. Anders er engageret og troværdig i sin tilgang til vores virksomhed og dennes bedste. Optimering af vores hjemmeside på SEO, hvor etik står i højt ift. online adfærd, har Anders imødekommet til perfektion.

Mark Williams, projektleder, Dansk NLP Institut

Hvordan fungerer Google?

Har du nogensinde tænkt over, hvordan Google, Yahoo!, Bing eller en anden søgemaskine finder resultaterne, der potentielt kan besvare det spørgsmål du har skrevet ind i søgeboksen?

Kommer det frem på magisk vis? Nej, resultaterne kommer frem, fordi en algoritme i søgemaskinerne parrer din forespørgsel med data fundet på nettet.

Google (og enhver anden søgemaskine) har en web crawler, der indsamler information omkring alt indhold fundet på nettet og bruger det til at bygge et katalog op af information. Dette katalog bliver herefter fodret til algoritmen, der parrer dataene sammen med din forespørgsel, således at de forslag du ser i søgeresultaterne er relevante i forhold til, hvad du søgte på.

SEO – Search Engine Optimization

Når der arbejdes med SEO på en hjemmeside er formålet, at få indholdet til at fremstå forståeligt for både Google, men også for de besøgende, der ankommer via organisk trafik.

Optimeringen af dit indhold kan være alt fra at sørge for at dine title og meta beskrivelser har den rigtige længde til at bruge de rigtige søgeord i dit indhold på siden. Hvordan din side er bygget op, længden på tekst, hvilke billeder du har m.m. har også meget at sige, men faktisk har Google mere end 200 parametre den kigger på, når den skal rangere din hjemmeside.

Er din hjemmeside optimeret i forhold til Googles parametre?    

Udviklingen for fysiske butikker

Statistikken taler sit tydelig sprog.
I slutningen af 2014 var der på landsplan 2832 færre fysiske butikker at handle i. Samtidig var der sket en stigning på 15% i nethandlen ift. 2013. En stigning der vel at mærke var på 8,1 mia.

Læs hele artiklen her
SEO Webshops

Webshop SEO henvender sig til virksomheder, som har en webshop, hvor der sælges produkter online. Det kan være virksomheder som kun har en webshop, men også virksomheder som både har en webshop og en fysisk butik eller showroom.

Læs mere om seo webshops
Lokal SEO

Lokal SEO er et stærkt produkt, hvis du har dine kunder i et specifikt område – men det kan også være super godt, hvis dine produkter skal have mere synlighed lokalt!

Læs mere om lokal seo

Lidt godt læsestof fra Sommersang Digital.

  • Sporing Contact Form 7.

    ,

    Spor på Contact form 7 med Google Tag Manager. Udførlig guide, som kan følges uden, at du er udvikler!

    Læs hele artiklen
  • Sådan installerer du Google Tag Manager.

    ,

    Læs hele artiklen
  • Google Tag Manager.

    ,

    Google Analytics kan give dig en masse vigtige insights, men bruger man det alene, vil det dog have nogle begrænsninger. Ved at lægge tags på dit website og bruge Google Tag Manager sammen med Google Analytics, er du i stand til at indsamle meget mere data, end hvad der ellers ville være muligt.

    Læs hele artiklen

Udvalgte artikler fra vores blog
For mere info kontakt Anders Sommersang.
Tlf. +45 42420648
Mail. info@sommersangdigital.dk

Se alle artikler
42 42 06 48 Lyngvej 3, 9000 Aalborginfo@sommersangdigital.dk