Har I som virksomhed en eller flere geografiske afgrænsinger i jeres serviceområde? Så er Lokal SEO det helt rigtige!
Lokal SEO er en fremgangsmåde, der benyttes på hjemmesider, som ønsker synlighed i lokalområder. Ofte forbindes den lokale markedsføring med virksomheder der tilbyder en service eller ydelse. Det kan være virksomheder som håndværkere, frisører, caféer, restauranter, tandlæger, læger og anden form for sundhedspleje.
Der findes dog også masser af virksomheder, som sælger produkter online, der tilmed har en fysisk butik. I de tilfælde kan lokal SEO give mere synlighed offline, såvel som online med SEO til webshops.
Det er heller ikke en uvæsentlig faktor, at flere har en tendens til at søge efter butikker i et specifikt område eller by, for at finde et givent produkt. Det kan f.eks. være ‘Nike sko i Aalborg’.
Et andet eksempel på en lokal søgning kan være: ‘Nike butik i Aalborg’. I denne søgning fortæller du Google, at du søger en specifik butik, der sælger Nike sko i et specifikt område. I de seneste par år er der dog kommet flere og flere resultater fra lokalområdet på søgninger, der ikke er efterfulgt af område eller bynavn.
Dette kan lade sig gøre, fordi Google er begyndt at tage højde for din fysiske lokalitet ud fra din ip adresse. Søger du derfor på ‘Nike butik’ uden ‘Aalborg’ kommer der stadig hovedsageligt lokale resultater frem baseret på din lokalitet.
Det samme gør sig gældende for uddannelsessteder, som du kan læse om i vores case om Dansk NLP.
Jakob H. Paydari, SEO Specialist
Lokal SEO er et rigtig godt værktøj til at generere flere henvendelser til din virksomhed.
Personer, der søger lokalt har ofte brug for dine ydelser eller produkter her og nu. De er som regel købsparate, og vil gerne handle med dig inden for en overskuelig fremtid. Er din lokale virksomhed ikke synlig online, kommer du potentielt til at miste rigtig mange kunder.
Statistikker viser at 97% af alle, der søger efter en lokal ydelse eller en lokal håndværker- eller servicevirksomhed finder oplysningerne på nettet. 95% af alle med en smartphone har søgt efter en lokal ydelse det seneste år, og 77% af smartphone-brugere køber et produkt eller en ydelse samme dag, som de har søgt lokalt.
Derfor er det ekstremt vigtigt at være til stede lokalt, samt at fremvise din virksomhed og de kompetencer I har.
Udvalgte artikler fra vores blog
For mere info kontakt Anders Sommersang.
Tlf. +45 42 42 06 48
Mail. Info@sommersangdigital.dk