Tlf. +45 42420648
Mail. info@sommersangdigital.dk
Indenfor arbejdet med søgemaskineoptimering er linkbuilding én af de vigtigste strategier, hvis du skal konkurrere med dine konkurrenter online.
Linkbuilding er betegnet som arbejdet med at skaffe og bygge links til hjemmesider, der hjælper med at positionere siden godt i søgeresultaterne.
Der findes flere forskellige strategier inden for arbejdet med linkbuilding, men som regel skelner man mellem disse tre:
Linkbuilding er en strategi, som altid har været vigtig inden for arbejdet med SEO, men i dag har arbejdet med links aldrig været vigtigere.
Arbejder du med links på din hjemmeside vil du opleve, at din positionering i søgeresultaterne opnår betydelige resultater hurtigere, end hvis du ikke arbejder med strategien.
Det er derfor en ekstremt vigtig del af din hjemmesides SEO strategi, hvis du gerne vil sørge for at netop din hjemmeside er synlig online, samt at du konkurrerer med dine konkurrenter omkring plads nr. 1 på de bedste og mest relevante søgeord.
Når vi laver linkbuilding, arbejder vi altid inden for Googles guidelines. Vi anser det som den sikreste og mest etiske måde at arbejde med links på. Derfor har vi IKKE PBN’er en masse, men forsøger i stedet at skabe omtale og links på ærlig og redelig vis.
Jakob H. Paydari, SEO Specialist
Linkbuilding er vigtig i din SEO strategi, fordi søgemaskinerne crawler nettet ved at følge links. Indenfor SEO skal links derfor ses som et form for “kort” eller oversigt, der fortæller søgemaskinerne, hvilken vej de skal tage for at komme et bestemt sted hen.
Har du en side på nettet, som er bygget rigtig flot op, er brugervenlig og med det bedste indhold, så er den ingenting værd uden et link.
Har siden ingen links, som henviser til denne side kan ingen søgemaskiner, såsom Google finde den – og den vil derfor heller ikke blive vist i søgeresultaterne.
Links er derfor essentielle, når det kommer til din synlighed online.
Linkbuilding er en af de sværeste discipliner indenfor arbejdet med søgemaskineoptimering, fordi man skal have en omfattende viden omkring forskellige hjemmesider og kvaliteten af disse for at kunne mestre det godt.
Førhen tog søgemaskiner, såsom Google ikke hensyn til hvilke eksterne links en hjemmeside havde, men i dag er den lidt mere kræsen i forhold til kvaliteten af links. Det vil sige, at du i dag ikke bare kan anskaffe dig, hvilke som helst links til din hjemmeside – i dag skal dine links have kvalitet i form af relevans.
Lad os tage et eksempel. Du har en tømrervirksomhed og en hjemmeside, der fortæller om dine ydelser.
Får du en link-henvisning fra en hjemmeside, der handler om zoneterapi, så har det ikke nogen relevans og det vil Google muligvis straffe dig for. Får du derimod et link fra en hjemmeside, der handler om håndværk får linket langt mere relevans og det værdsætter Google højt.
Ved linkbuilding er det vigtigt ikke at skyde med spredehagl, men i stedet at have en målrettet strategi for arbejdet. På den måde sikres det, at de links du anskaffer er de rigtige, samt at de både har kvalitet og relevans for netop dit område.
Udvalgte artikler fra vores blog
For mere info kontakt Anders Sommersang.
Tlf. +45 42 42 06 48
Mail. Info@sommersangdigital.dk